Станут ли электромобили еще доступнее? Нардепы предложили ряд льгот для развития рынка электротранспорта в Украине

В Верховную Раду поступили два законопроекта, которые описывают 15-летнюю стратегию развития рынка электротранспорта. В документах речь идет о производстве комплектующих, аккумуляторов, «зеленых» машин и электробусов. Министр инфраструктуры Украины уверен, что принятие законопроектов позволит украинцам покупать электромобили по выгодным ценам в Европе.

Народные депутаты предлагают внести изменения в Таможенный кодекс и в Налоговый кодекс Украины, а также в некоторые законодательные акты, для того, чтобы на 10 лет освободить от налогообложения и ввозной пошлины комплектующие и кузова для производства легковых, грузовых электрических автомобилей и электробусов в Украине, на 15 лет освободить от налога на прибыль производителей аккумуляторов и «зеленых» машин.

Проекты закона №8159 и 8160 зарегистрированы на сайте парламента в понедельник 19 марта. Об этом сообщил министр инфраструктуры Украины Владимир Омелян на своей странице в Facebook.

«Одобрение законопроектов – это самые дешевые в Европе электрокары для украинцев, создание абсолютно нового современного типа производства, тысячи новых высокотехнологичных рабочих мест, экология и чистый воздух, отказ от российских нефтепродуктов, — написал Омелян. – Чтобы привлечь и построить «с нуля» новые производства, этими законами мы создаем самые привлекательные условия и льготное налоговое законодательство, одно из лучших в мире».

По словам министра инфраструктуры, работа над документами продолжалась два года. Тексты законопроектов уже опубликованы на сайте правительства.

Какие изменения предлагают внести депутаты?

Законопроект №8159 «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые законодательные акты Украины относительно стимулирования развития отрасли электрического транспорта в Украине».

 

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні

 

Верховна Рада України постановляє:

Внести до Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № № 13-17, ст. 112 із відповідними змінами) такі зміни:

  1. У розділі ХХ «Перехідні положення»:

1) підрозділ 1 доповнити пунктом 10 такого змісту:

«10. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати:

1) суму коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, в транспортний засіб оснащений виключно електричним двигуном (одним чи декількома);

2) суми витрат платника податку на придбання транспортного засобу, оснащеного виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікується у товарній підкатегорії 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, у тому числі на погашення банківського кредиту, наданого на такі цілі, за виключенням процентів за ним.»;

2) підрозділ 2 доповнити пунктом 66 такого змісту:

«66. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту комплектуючих виробів, визначених підпунктом 15 пункту 4 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 10, згідно з УКТ ЗЕД.

Операції із ввезення на митну територію України зазначених у цьому пункті товарів звільняються від оподаткування, якщо ці товари застосовуються платником податку виключно для власного виробництва.

Порядок ввезення та цільового використання таких товарів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У разі порушення вимог щодо цільового використання таких товарів платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день сплати податкового зобов’язання, та за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.»;

3) підрозділ 4 доповнити пунктом 51 такого змісту:

«51. Тимчасово, до 31 грудня 2032 року, звільняється від оподаткування:

1) прибуток (дохід) підприємств добувної промисловості (клас 07.29 група 07.2 розділ 07 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації літію власного видобутку;

2) прибуток (дохід) підприємств електротехнічної промисловості (клас 27.20 група 27.2 розділ 27 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів власного виробництва,  призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 20, згідно з УКТ ЗЕД;

3) прибуток (дохід) підприємств електротехнічної промисловості (клас 27.90 група 27.2 розділ 27 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації зарядних пристроїв власного виробництва для літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів, призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 20, згідно з УКТ ЗЕД;

4) прибуток (дохід) підприємств автомобільної промисловості (клас 29.10 група 29.1 розділ 29 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 10, згідно з УКТ ЗЕД.

У разі застосування пільги, визначеної цим пунктом, платники податку зобов’язані вести окремий облік прибутку (доходу) від операцій з реалізації продукції, прибуток (дохід) від яких звільнено від оподаткування відповідно до цього пункту. При визначенні прибутку (доходу):

до складу витрат таких платників податку, пов’язаних з отриманням доходу (прибутку), що не звільняється від оподаткування, не включаються витрати, пов’язані з отриманням такого звільненого доходу(прибутку);

сума амортизаційних відрахувань, нарахованих на основні засоби, що використовуються для отримання такого звільненого доходу (прибутку), не враховується у витратах, пов’язаних з отриманням доходу (прибутку), що не звільняється від оподаткування.

У разі якщо основні засоби використовуються для отримання звільненого доходу (прибутку) та інших доходів (прибутків), які підлягають оподаткуванню згідно цього Кодексу на загальних підставах, витрати платника податку підлягають збільшенню на частку загальної суми нарахованих амортизаційних відрахувань, яка так відноситься до загальної суми нарахованих амортизаційних відрахувань звітного періоду, як сума доходів (прибутків), що підлягають оподаткуванню згідно з цим Кодексом на загальних підставах, відноситься до загальної суми доходів (прибутків) з урахуванням звільнених. Аналогічно відбувається розподіл витрат, що одночасно пов’язані як з діяльністю, дохід (прибуток) від провадження якої звільняється від оподаткування, так і з іншою діяльністю.»;

4) підрозділ 5 доповнити пунктом 20 такого змісту:

  1. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року, звільняються від оподаткування акцизним податком операції із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту кузови (включаючи кабіни) товарних позицій 8707 10 90 90, 8707 90 90 00 для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8703 90 10 10, 8704 90 00 10, згідно з УКТ ЗЕД.

Операції із ввезення на митну територію України зазначених у цьому пункті товарів звільняються від оподаткування, якщо ці товари застосовуються платником податку виключно для власного виробництва.

У разі порушення вимог щодо цільового використання таких товарів платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму акцизного податку, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день сплати податкового зобов’язання, та за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.»;

  1. Прикінцеві та перехідні положення.
  2. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2019 року, крім пункту 2 частини 2 розділу ІІ цього Закону, який набирає чинності з 1 січня 2021 року.
  3. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1) У Законі України  «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 37, ст. 237 із наступними змінами) статтю 6 доповнити після частини 1 новою частиною такого змісту:

«2. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року, дія пункту 7 статті 1 цього Закону не поширюється на фізичних осіб, які набувають право власності на легкові автомобілі, оснащені виключно електричними двигунами (одним чи декількома).».

У зв’язку з цим частину другу вважати частиною третьою.

2) У Законі України  «Про дорожній рух» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 31, ст. 338 із наступними змінами):статтю 25 доповнити новою частиною такого змісту:

«Кількість місць, облаштованих зарядними пристроями, для паркування транспортних засобів, що оснащенні виключно електричними двигунами (одним чи декількома), на майданчиках для платного паркування має становити  не менше 5 відсотків від загальної кількості місць.»;

3) У розділі XVII Митного тарифу України, встановленого Законом України «Про Митний тариф України» (Відомості Верховної Ради України, 2014 р., № 20-21, ст. 740), цифри і слова:

«8704 90 00 00 — iншi 10 10 шт »

 

замінити цифрами і словами:

 

«8704 90 00 — iншi:
8704 90 00 10 — — що приводиться в рух тільки електричним двигуном (одним або декількома) 0 0 шт
 8704 90 00 90 — — iншi 10 10 шт ».

 

  1. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

1) розробити Програму розвитку електричного транспорту та інфраструктури для його функціонування, налагодження науково-технічних досліджень, розробки, випробувань і виробництва в Україні комплектуючих виробів, включаючи елементи живлення, до такого виду транспорту та обладнання для його інфраструктури;

2) прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;

3) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

4) забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Законопроект №8160 «О внесении изменений в Таможенный кодекс Украины относительно стимулирования развития отрасли электрического транспорта в Украине».

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні

 

Верховна Рада України постановляє:

  1. Внести до Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № № 13-17, ст. 112 із відповідними змінами) такі зміни:
  2. У розділі ХХ «Перехідні положення»:

1) підрозділ 1 доповнити пунктом 10 такого змісту:

«10. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати:

1) суму коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, в транспортний засіб оснащений виключно електричним двигуном (одним чи декількома);

2) суми витрат платника податку на придбання транспортного засобу, оснащеного виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікується у товарній підкатегорії 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, у тому числі на погашення банківського кредиту, наданого на такі цілі, за виключенням процентів за ним.»;

2) підрозділ 2 доповнити пунктом 66 такого змісту:

«66. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту комплектуючих виробів, визначених підпунктом 15 пункту 4 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 10, згідно з УКТ ЗЕД.

Операції із ввезення на митну територію України зазначених у цьому пункті товарів звільняються від оподаткування, якщо ці товари застосовуються платником податку виключно для власного виробництва.

Порядок ввезення та цільового використання таких товарів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У разі порушення вимог щодо цільового використання таких товарів платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день сплати податкового зобов’язання, та за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.»;

3) підрозділ 4 доповнити пунктом 51 такого змісту:

«51. Тимчасово, до 31 грудня 2032 року, звільняється від оподаткування:

1) прибуток (дохід) підприємств добувної промисловості (клас 07.29 група 07.2 розділ 07 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації літію власного видобутку;

2) прибуток (дохід) підприємств електротехнічної промисловості (клас 27.20 група 27.2 розділ 27 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів власного виробництва,  призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 20, згідно з УКТ ЗЕД;

3) прибуток (дохід) підприємств електротехнічної промисловості (клас 27.90 група 27.2 розділ 27 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації зарядних пристроїв власного виробництва для літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів, призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 20, згідно з УКТ ЗЕД;

4) прибуток (дохід) підприємств автомобільної промисловості (клас 29.10 група 29.1 розділ 29 КВЕД ДК 009:2010), отриманий від реалізації транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8702 90 90 90, 8703 90 10 10, 8704 90 00 10, згідно з УКТ ЗЕД.

У разі застосування пільги, визначеної цим пунктом, платники податку зобов’язані вести окремий облік прибутку (доходу) від операцій з реалізації продукції, прибуток (дохід) від яких звільнено від оподаткування відповідно до цього пункту. При визначенні прибутку (доходу):

до складу витрат таких платників податку, пов’язаних з отриманням доходу (прибутку), що не звільняється від оподаткування, не включаються витрати, пов’язані з отриманням такого звільненого доходу(прибутку);

сума амортизаційних відрахувань, нарахованих на основні засоби, що використовуються для отримання такого звільненого доходу (прибутку), не враховується у витратах, пов’язаних з отриманням доходу (прибутку), що не звільняється від оподаткування.

У разі якщо основні засоби використовуються для отримання звільненого доходу (прибутку) та інших доходів (прибутків), які підлягають оподаткуванню згідно цього Кодексу на загальних підставах, витрати платника податку підлягають збільшенню на частку загальної суми нарахованих амортизаційних відрахувань, яка так відноситься до загальної суми нарахованих амортизаційних відрахувань звітного періоду, як сума доходів (прибутків), що підлягають оподаткуванню згідно з цим Кодексом на загальних підставах, відноситься до загальної суми доходів (прибутків) з урахуванням звільнених. Аналогічно відбувається розподіл витрат, що одночасно пов’язані як з діяльністю, дохід (прибуток) від провадження якої звільняється від оподаткування, так і з іншою діяльністю.»;

4) підрозділ 5 доповнити пунктом 20 такого змісту:

  1. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року, звільняються від оподаткування акцизним податком операції із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту кузови (включаючи кабіни) товарних позицій 8707 10 90 90, 8707 90 90 00 для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8703 90 10 10, 8704 90 00 10, згідно з УКТ ЗЕД.

Операції із ввезення на митну територію України зазначених у цьому пункті товарів звільняються від оподаткування, якщо ці товари застосовуються платником податку виключно для власного виробництва.

У разі порушення вимог щодо цільового використання таких товарів платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму акцизного податку, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день сплати податкового зобов’язання, та за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.»;

  1. Прикінцеві та перехідні положення.
  2. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2019 року, крім пункту 2 частини 2 розділу ІІ цього Закону, який набирає чинності з 1 січня 2021 року.
  3. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1) У Законі України  «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 37, ст. 237 із наступними змінами) статтю 6 доповнити після частини 1 новою частиною такого змісту:

«2. Тимчасово, до 31 грудня 2028 року, дія пункту 7 статті 1 цього Закону не поширюється на фізичних осіб, які набувають право власності на легкові автомобілі, оснащені виключно електричними двигунами (одним чи декількома).».

У зв’язку з цим частину другу вважати частиною третьою.

2) У Законі України  «Про дорожній рух» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 31, ст. 338 із наступними змінами):статтю 25 доповнити новою частиною такого змісту:

«Кількість місць, облаштованих зарядними пристроями, для паркування транспортних засобів, що оснащенні виключно електричними двигунами (одним чи декількома), на майданчиках для платного паркування має становити  не менше 5 відсотків від загальної кількості місць.»;

3) У розділі XVII Митного тарифу України, встановленого Законом України «Про Митний тариф України» (Відомості Верховної Ради України, 2014 р., № 20-21, ст. 740), цифри і слова:

«8704 90 00 00 — iншi 10 10 шт »

 

замінити цифрами і словами:

 

«8704 90 00 — iншi:
8704 90 00 10 — — що приводиться в рух тільки електричним двигуном (одним або декількома) 0 0 шт
 8704 90 00 90 — — iншi 10 10 шт ».

 

  1. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

1) розробити Програму розвитку електричного транспорту та інфраструктури для його функціонування, налагодження науково-технічних досліджень, розробки, випробувань і виробництва в Україні комплектуючих виробів, включаючи елементи живлення, до такого виду транспорту та обладнання для його інфраструктури;

2) прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;

3) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

4) забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Один из соавторов законопроектов – нардеп Роберт Горват – считает, что принятие указанных законопроектов позволят увеличить долю экотранспорта на украинском авторынке до 20-25% в 2028 году.
«Законопроекты призваны обеспечить комплексный подход к стимулированию развития энергоэффективного и экологически безопасного транспорта в Украине», — написал нардеп.
Для принятия законопроектов в Раде, «за» должны проголосовать 226 депутатов.

А пока проекты законов лежат в парламенте, стоит отметить, что спрос на электромобили в этом году вырос. Причиной тому новые правила ввоза «зеленых» машин в Украину, которые вступили в силу с 1 января 2018 года. Теперь купить электрокар можно в среднем на 17% дешевле, кроме Nissan Leaf, поскольку сегодня эта модель остается самой популярной на рынке, цена на автомобиль в США выросла, соответственно в Украине стоимость Nissan Leaf осталась прежней. Тем не менее, с выходом новой модели ожидается, что цена на модельный ряд прошлых лет упадет.

В свою очередь Autoenterprise продолжает развивать инфраструктуру зарядных станций на территории Украины. На сегодняшний день сеть зарядных станций компании насчитывает около полутора тысяч зарядных станций, при этом Харьков сейчас лидер по количеству зарядок в мире.

Отдельно стоит отметить и развитие в Украине проекта ЭкоТакси. Только в Харькове таксопарк этой службы насчитывает более 170 электромобилей.

Autoenterprise не только популяризирует «зеленые» автомобили на территории страны и развивает инфраструктуру зарядных станций, но и предлагает автолюбителям выгодные условия приобретения электрокара.

Компания постоянно развивается и расширяется. По всей Украине открываются филиалы, таким образом появляются не только новые услуги, но и рабочие места.